Figen Ablamın Turşusu


Bayıldık buna. Karışık turşu tarifiydi aslında, ben salatalıkla yaptım, annem karışık yaptı; ikisi de çok güzel oldu. Karışık da yapmayı planlıyorum.


Malzemeler


5 kilogramlık kavanoz
2,5 kg. kornişon salatalık
7-8 dış sarımsak
üzüm sirkesi
1 çay fincanı iri tuz
1 yemek kaşığı toz şeker
2-3 küçük parça limon tuzu (şart değil)
maydanoz, dereotu, kereviz dalları vs.
iyi su

Yapılışı

Yıkanmış salatalıklar kavanoza doldurulur. 3-4 parmak yüksekliğinde sirke koyulur. Tarifi 3 parmaktı ama koyarken biraz geçirmişim, 4 parmak gibi oldu. Neyse, kalın parmakla ölçersek 3 parmak aslında :) İri tuz ve su eklenir.

Işık almayan bir yere alınır ve 2-3 hafta bekletilir. İri tuz erisin diye ilk başlarda kavanozu gelip gidip çalkaladım. 

Yıllardır turşu yapmamıştım ama yaptığımda üstünde beyaz tabaka olurdu hep. Bu sefer hiç olmadı. 

3 kg. salatalık almıştım, 0,5 kg. kalınca onu da 1 kg.lık kavanoza koydum. Salatalığın ölçüsüyle kavanozun ölçüsü arasında 1/2 oranı varmış, onu farkettim şimdi yazarken :)

Yorumlar