Güveçte Tavuklu Patates


Sulu yemek olarak pişirdim bu sefer, kapaklı güveç tencereye koydum ve fırınladım. Fırında bu tip yemekler pratik olur zaten, işten gelince bile olabilir, tabi biraz geç yemeyi göze alarak :)

Malzemeler

9 tavuk baget
3 patates
5-6 çarliston biber
1 yemek kaşığı salça (sulandırılmış)
tuz, karabiber, baharatlar
zeytinyağ, tereyağ

Yapılışı

Tavuk ve elma dilimi patatesler güveçle birlikte ocağa alınır. (Güveç geç ısındığı için önceden yemek karışımı hazırlanana kadar ocaktan faydalandım) Birkaç parçaya bölünmüş biberler tencereye alınır, baharatlarla karıştırılır. Salçalı su ve zeytinyağı eklenir, üstüne küp küp tereyağ koyulur. Tencere biraz ısınmış olacaktır, üstü örtülüp fırına atılır.

230 dereceli fırında, 2 seviyede alt-üst ayarda 45 dakika pişirilir. Sonra kapağı açık olarak 200 derecede 10 dakika daha pişirilir. Bu sırada bir üst rafa alınabilir daha iyi kızarması için (bir hayli ağır ve iri olduğu için yerini değiştirmek bana zor geliyor).

Yorumlar